UWV klanttevredenheidsonderzoek

Re-integratiebedrijven die trajecten uitvoeren in opdracht van UWV wordt gevraagd om periodiek de kwaliteit van werken aan te tonen. Dat kan op twee manieren: door middel van een keurmerk of door middel van periodiek onderzoek volgens UWV kwaliteitseisen. Met een keurmerk wordt een deel van de zorg uit handen genomen, maar daaraan zijn wel behoorlijke kosten verbonden. Veel bedrijven kiezen er daarom voor om het onderzoek periodiek te laten uitvoeren door een onderzoeksbureau.

Het periodiek onderzoek bestaat uit schriftelijk klanttevredenheidsonderzoek. In het Inkoopkader 2016-2020 Re-integratiediensten worden twee percelen onderscheiden: ‘Werkfit maken’ of ‘Naar werk’.  Re-integratiebedrijven die een Raamovereenkomst hebben met UWV voor het uitvoeren van re-integratiedienstverlening voor (een van) deze percelen, zijn verplicht om een onafhankelijk klanttevredenheidsonderzoek uit te laten voeren over de afgeronde dienstverlening. UWV heeft voor beide percelen een vragenlijst ontwikkeld. De meting is periodiek, dit staat beschreven als Kritische Prestatie Indicator (KPI) in het Service Level Agreement (SLA). De eerste meting loopt tot 1 april 2017. De rapportage over deze periode dient uiterlijk 1 juni 2017 te worden aangeleverd bij UWV.


Ipso Facto voldoet aan de eisen die UWV stelt aan uitvoerders van klantenonderzoeken. Indien u te maken heeft met kwaliteitseisen vanuit UWV helpen wij u graag. Wij rekenen scherpe tarieven voor klanttevredenheidsonderzoek, waardoor u een substantiële kostenbesparing kunt realiseren op uw kwaliteitsmanagement. Indien u meer wilt weten over onze werkwijze of de kosten van UWV klantenonderzoek, neem dan vrijblijvend contact met ons op via e-mail of telefoon . Voor meer informatie over UWV kwaliteitsmanagement verwijzen wij u door naar de UWV website.

 

Enkele voorbeelden van onze opdrachtgevers zijn: Alescon, Blok Social Society, iDoe – Libertas Leiden, Keulards M Brouwers, Loopbaanburo BOB en Werkstroom.