UWV wil uitsluitend zaken doen met organisaties die kwaliteitsmanagement toepassen op (de uitvoering van) hun dienstverlening en de resultaten daarvan. Op deze manier zijn de klanten van UWV die gebruikmaken van deze dienstverlening verzekerd van een hoogwaardig dienstverleningsniveau.

De kwaliteitseisen van UWV bestaan onder andere uit het laten uitvoeren van een klanttevredenheidsonderzoek. Aan de hand van vragenlijsten die door UWV zijn opgesteld, wordt een enquête gehouden onder de klanten die een traject ‘Werkfit maken’, ‘Naar werk’, ‘Praktijkassessment’ of ‘Modulaire Re-integratiediensten’hebben afgesloten. Het doel van dit onderzoek is inzicht krijgen in de ervaren kwaliteit en het vaststellen van mogelijke verbeterpunten in de dienstverlening vanuit klantperspectief. Het onderzoek mag alleen worden gedaan door een onderzoeksbureau dat is aangesloten bij een van koepelorganisaties voor onderzoeksbureaus (VBO, VSO en MOA).

Ipso Facto voert het UWV onderzoek uit met een online enquête, in combinatie met een schriftelijke enquête. Opdrachtgevers en/of hun klanten mogen kiezen wat ze prettiger vinden of beter bij hun mogelijkheden past. Meer informatie is te vinden op de website https://www.klanttevredenheidsonderzoekuwv.nl/

Contact